سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خواستار احیای دوباره فرهنگ افطاری، گستردن سفره کرامت و‌ اطعام نیازمندان شد.

شورای شهر

به گزارش همشهری، در آغاز جلسه دیروز شورای شهر در ابتدا تصاویری از مراسم طولانی‌ترین سفره رمضانی در بوستان ولایت که دوشنبه شب گذشته توسط شهرداری تهران برگزارشده بود پخش شد، پس از آن مرتضی طلایی اظهار داشت: اصل اطعام و احیای فرهنگ افطاری در کشور ما نیز کاری ارزشمند و نیازمند توجه و الگوسازی است.

در پایان این اظهارات، حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار آن شد تا هزینه‌های صرف شده در مراسم شعبانیه و رمضان به‌منظور تنویر افکار عمومی اعلام شود. علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر در پاسخ به اظهارات کاشانی گفت: من این سؤال را با معاون اجتماعی و سازمان ورزش شهرداری تهران مطرح کردم.

دبیر به نقل از معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هزینه صرف شده در مراسم شعبانیه از سوی شهرداری تهران را حداکثر 2 میلیارد تومان اعلام کرد. بنا براین گزارش همچنین احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر از شهرداری منطقه 11 خواست تا مانع از گسترش تخریب خانه صداقت در خیابان منیریه شود و گزارشی نیز در این باره به شورای شهر ارائه کنند.

دیروز شورای شهر طی مصوبه‌ای از شهرداری تهران خواست تا برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صدا را ظرف مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه تهیه و برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در توضیح عوارض آلودگی صوتی گفت: مطالعات نشان‌دهنده آن است که آلودگی صوتی مخرب سلامت و روان شهروندان، ‌افزایش هورمون استرس و فشار خون است.به گفته رشیدی، تهران تنها شهر کشور است که از شبکه مستمر پایش آلودگی صدا برخوردار است ضمن اینکه تاکنون هیچ ارگانی از جمله وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط‌زیست استمرار اندازه‌گیری ندارند.

این درحالی است که رشیدی معتقد است در تهران با کمک شورای اسلامی شهر به‌ویژه در 3 سال گذشته39 ایستگاه سنجش آلودگی صوتی نصب شده است. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت و آلودگی هوا گفت‌: در 3 سال گذشته 2 دسی‌بل میزان آلودگی صوتی افزایش یافته که مهم‌ترین دلیل آن وجود موتورسیکلت‌ها و افزایش تعداد خودروهای شهری است. وی با تاکید براینکه 50 درصد آلودگی صوتی ناشی از موتورسیکلت‌هاست، اظهار کرد: 76

درصد مراکز درمانی از نظر آلودگی صدا در نقطه بحرانی هستند. بنابراین گزارش معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران نیز از مصوبه شورای شهر در حمایت از تولید موتور سیکلت‌های برقی با هدف کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا سخن گفت که هنوز عملا اجرایی نشده است. ابتکار همچنین از مصوبه‌ای سخن گفت که بر استاندارد‌سازی‌ آلودگی صوتی خودروها تاکید داشت که این هم از سوی وزارت صنایع و دولت جدی گرفته نشده است. در ادامه این اظهارات خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر خطاب به معصومه ابتکار گفت: کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران موضوع موتورهای برقی را مورد توجه قرار داده و در حال پیگیری این موضوع است.

حذف تمامی دوربرگردان‌ها صحت ندارد

دیروز خسرو دانشجو در جلسه علنی شورای شهر بحث حذف دوربرگردان‌ها و نقل‌قول‌هایی که در این‌باره از سوی برخی رسانه‌ها منعکس شده را غلط خواند و گفت: آنچه صحیح است و شهرداری تهران نیز در حال پیگیری آن است حذف برخی دور برگردان‌هاست که یا به‌دلیل اجرای امکانات فنی مانند تقاطع غیرهم سطح دیگر نیازی به دور برگردان احساس نمی‌شود یا اینکه در بعضی موارد به‌دلیل احتمال بروز تصادف دستور حذف داده می‌شود که این تصمیم شهرداری نیز صحیح است.

همچنین مهدی چمران نیز گفت: موضوع دوربرگردان‌ها موضوع ساده‌ای مانند ایجاد جدول و پل است و بحث جمع‌آوری همه دوربرگردان‌ها حواشی‌ای است که بر اصل مسئله غالب می‌شود. در جلسه دیروز بررسی لایحه اساسنامه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و ادامه گزارش حسابرس قانونی در باره رسیدگی به عملکرد مالی سازمان مدیریت بحران، سازمان رفاه و خدمات اجتماعی، سازمان تاکسیرانی، اداره خدمات و پشتیبانی، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی، سازمان پایانه‌های مسافربری و پارک‌سوارها و حوزه معاونت فنی برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 87 نیز به پایان رسید.

همچنین در پایان جلسه دیروز از سیدحسین حجت یکی از شورایاران منطقه 5 تقدیر شد. به گفته احمد مسجد جامعی، حسین حجت یک قرآن را از ابتدا تا انتها در طول چند سال کتابت به خط نستعلیق و با طراحی منحصر به فرد به پایان رساند. این قرآن به نام قرآن شورا یار نامگذاری شد و لوح تقدیری به همین مناسبت از سوی رئیس شورای اسلامی شهر تهران به سیدحسین حجت اهدا شد.

کد خبر 143356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز